vrijdag 2 november 2012

Vrijdag 2 november

Deze week in ons groentenpakket weer iets waar ik nog nooooooit van gehoord had: landkers. Verder ook nog warmoes (=snijbiet), prei, pastinaak en groene selder.

Ik ben al naarstig aan het puzzelen en zoeken hoe ik ook deze keer al dit lekkers weer ga verwerken in mijn weekmenu. Voor de landkers heb ik ondertussen in elk geval al een soort van "gemakkelijkheidsoplossing" gevonden: soep. Altijd voedzaam, altijd lekker.

Voor 1l soep:
  • 1 bussel landkers
  • 1 ui
  • 1 prei
  • enkele selderstengels
  • 2 aardappelen
  • 1l bouillon
Werkwijze:

Al de groenten spoelen, in grove stukken snijden, aanstoven in wat olijfolie + boter, bouillon toevoegen en laten koken tot de groenten gaar zijn. Ten slotte fijnmixen.

(Ondertussen, ergens in het midden van ons fruitpakket: duidelijk een geval van moeder-met-baby peer...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten