zaterdag 10 november 2012

Vrijdag 9 november

Deze keer een groentenpakket waarbij ik alles op 't eerste zicht ken: witloof, wortel, pompoen, knolselder en zoete bataat. Er is weer wat puzzelwerk bij komen kijken (maar dat vind ik juist het leuke en uitdagende aan die groentenpakketten), en ik heb toch terug wat speciale (en hopelijk lekkere - maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan) receptjes op de planning staan.

Voor vanavond in elk geval al iets feestelijks. Niet dat er hier iemand jarig is of zo, maar een tijdje geleden aten wij in een Brusselse brasserie een ongelooflijk lekkere pompoenpuree met eendenborstfilet. Dat heeft ons toen zodanig goed gesmaakt dat ik mijzelf heb voorgenomen om dat gerecht na te maken van zodra er een pompoen in mijn groentenpakket zat. Vandaar.

Verder op de week ook nog knolselder met sinaasappel en spek, een puree met witloof en kaas, en een vegetarische penne met wortel-tomatensaus op de planning. Maar daarover ten gepasten tijde meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten