donderdag 15 november 2012

Penne met wortel-tomatensaus

Het enige wat ik nog over heb van mijn groentenpakket zijn 300g wortelen en 2 zoete bataten. Hoog tijd dat ik morgen mijn nieuwe pakketje kan afhalen!

Aangezien het vandaag 'Donderdag Veggiedag' is, heb ik de wortelen verwerkt in een vegetarische pastasaus.

Benodigdheden:
  • 300g wortelen
  • 2 rode uien
  • 1 klein rood pepertje
  • 1 knoflookteentje
  • blik tomatenblokjes (400g)
  • Bakje half gedroogde tomaten 'Cheritos' in marinade
  • beetje olijfolie
  • p&z
  • 250g penne rigate (volkoren)
Werkwijze:
  • Maak de wortelen proper en snij in kleine blokjes
  • Snij de uien, de knoflook en het pepertje fijn
  • Alles aanstoven in wat olijfolie en een tiental minuten laten pruttelen
  • De tomatenblokjes toevoegen en nog enkele minuten laten stoven
  • Afkruiden met p&z
  • Half doosje gedroogde tomaten ondermengen
  • Ondertussen de Penne 'al dente' koken, afgieten en onder de saus mengen
Penne met wortel-tomatensaus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten