woensdag 7 november 2012

Preistoemp met spiering

Vandaag niet veel tijd, goesting, energie, ... , (vul zelf maar verder in) om te koken, dus ik heb het heel basic gehouden: van de prei in mijn groentenpakket een lekkere stoemp gemaakt en een spieringkotelet bij gebakken. Ik moet zeggen: noch mijn echtgenoot noch mijn dochter heb ik horen klagen, integendeel.

Voor de preistoemp:
  • 6 grote aardappelen
  • 4 preien
  • boter
  • melk
  • peper, zout en nootmuskaat
Kook de aardappelen gaar in gezouten water. Stoof de prei ondertussen beetgaar in een klontje boter op een zacht vuur en breng op smaak met peper en zout.

Plet de aardappelen. Doe er een paar klontjes boter en een scheut melk bij. Kruid af met peper, zout en nootmuskaat en meng de prei erdoor.

Ondertussen de spieringkoteletten bakken en smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten