zaterdag 27 oktober 2012

Vrijdag 26 oktober

Het was afgelopen week bijna zomers genieten, maar het is wel degelijk herfst en dat zie ik in mijn groentenpakket: bloemkool, witloof, wortelen, rode bietjes, rapen... en voor mij totaal onbekend: mizuna.
Gelukkig wordt mijn groentenpakket wekelijks begeleid door een 'Uilenbrief' van onze leverancier 't Uilenbos, waardoor ik leer dat Mizuna familie is van raapzaad en van onze keukenraap. Het wordt ook Japanse mosterd genoemd. Omdat het plantje goed bestand is tegen de koude is het in de serre een dankbare najaarsteelt. Verder leer ik ook nog dat Mizuna pittig smaakt, decoratief is in een slaatje, maar ook kan gewokt worden of gestoomd, zoals spinazie.
Ik ga er later deze week het recept mee klaarmaken dat 't Uilenbos in de Uilenbrief heeft bijgevoegd: 'Salade van aardappel en mizuna'. Maar daarover later meer.


Mizuna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten